فراخوان حمایت از مسابقات دانشجویی برتر حوزه علوم کامپیوتر، برق و رباتیک

  • توسط نویسنده
  • ۳ ماه پیش
  • ۰

به گزارش مرکز ارتباطات و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صنعت کامپیوتر و فناوری اطلاعات طی دو دهه اخیر نقش کلیدی در توسعه جوامع داشته و در حال حاضر به عنوان یکی از موتورهای اصلی اقتصادی در دنیا شناخته می‌شود. این فناوری به طور ویژه تأثیرات عمیقی بر رقابت‌های اقتصادی، اشتغال، نوآوری و توسعه اقتصادی داشته است. همچنین در سال‌های اخیر هوش مصنوعی و رباتیک به دلیل کاربردهای گوناگون در حوزه‌های مختلف در سطح جهانی مورد اقبال فراوان محیط‌های دانشگاهی و صنعتی قرار گرفته است و کشورها می‌کوشند تا با توسعه و گسترش هوش مصنوعی سهم بیشتری از بازار بزرگ و رو به‌ رشد این حوزه را از آن خود کنند. در این بین اجرای مسابقات ملی بین‌المللی یکی از ابزارهای موثر به منظور گسترش و ارتقای توان کشورها در این زمینه بوده است. در ایران این مسابقات توسط دانشگاه ها، انجمن های علمی و … برگزار می شود. این مسابقات ضمن ارتقا دانش افراد فعال در این حوزه ها، به راه حل هایی برای حل مشکلات داخلی منتج خواهد شد.

با توجه به نیاز روز افزون کشور به پیاده سازی روش های هوشمند برای حل مشکلات، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال با توجه به رسالت خود قصد دارد با جمع آوری داده های مربوط به مسابقات حوزه علوم کامپیوتر و برق و رباتیک کشور؛ الگویی نظام مند (نه محدودیت مسابقات) را برای برگزاری مسابقات این حوزه در سطح ملی و بین المللی پیاده سازی کند.

  از جمله اهدافی که این ستاد در این راستا دنبال می کند، می توان به ایجاد شور و نشاط در دانشجویان و انگیزه‌بخش بودن مسابقات ، ارتقاء توانمندی‌های فنی و تقویت مهارت‌های حل مسئله، افزایش روحیه خودباوری و اعتماد به نفس دانشجویان، کشف و استعدادیابی نخبگان و هدایت و پشتیبانی آن ها، شکل‌گیری تعاملات بین‌المللی دانشگاهی ، فراهم کردن محیط لازم برای عرضه نیازهای سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع، بحث و تبادل‌نظر بین دانشگاهیان، محققان و صنعت‌گران و اعتبار سنجی مسابقات و تدوین تقویم منظم کشوری برای مسابقات اشاره کرد.

 ستاد، همچنین برای تحقق این اهداف، حمایت هایی همچون حمایت مالی از برگزاری مسابقات برتر در سراسر کشور، مشارکت در اهدای جوایز نقدی به برندگان مسابقه و مشارکت در اهدای جوایز معنوی به برندگان مسابقه (از جمله تقدیر ایشان توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهور، اعطای امتیاز بنیاد ملی نخبگان،  امکان شرکت در دوره های آموزشی معتبر کشور، شرکت در مسابقات ملی و بین المللی ، معرفی برنده به شرکت ها و ارگان های دولتی جهت اشتغال و سایر حمایت های معنوی امکان پذیر) را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

متقاضیان می توانند جهت شرکت در فراخوان فرم 112 را در سایت   ictc.isti.irتکمیل کرده و حداکثر تا تاریخ 30/11/1402 به نشانی match@isti.ir ارسال کنند.

همچنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه 09231814393 (در شبکه اجتماعی بله) و شماره 83530-021 داخلی 7673  تماس بگیرید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *