نحوه ارزیابی خدمات رایانش ابری و توزیع محتوا در کشور

  • توسط نویسنده
  • ۳ ماه پیش
  • ۰

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مهدی حسین پور در ارتباطات با پروژه ملی آزمایشگاه ارزیابی خدمات رایانش ابری و خدمات توزیع محتوای کشور گفت: آزمایشگاه ارزیابی خدمات توزیع محتوا و رایانش ابری، با هدف ارزیابی کیفیت ارائه خدمات توزیع محتوا و رایانش ابری در کشور ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به جزئیات این پروژه گفت: این سامانه امکان ارزیابی کیفیت نحوه توزیع محتوا بر اساس پارامترهای کیفیت سرویس شبکه در مکان‌های مختلف کشور و افزایش سرعت بارگذاری وب سایت‌های استفاده کننده از خدمات توزیع محتوا را دارد.

حسین پور افزود: در این سامانه همچنین، نحوه ارائه خدمت رایانش ابری در بخش‌های مختلف مربوطه شامل زیرساخت فیزیکی، کیفیت و سرعت ارائه خدمات، ویژگی‌هایی امنیتی و قابلیت‌های کسب و کاری ارزیابی و مورد سنجش قرار می‌گیرند.

رئیس آزمایشگاه IT پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نحوه ارزیابی خدمات رایانش ابری و خدمات توزیع محتوای کشور در سامانه مذکور، توضیح داد: ارزیابی خدمات فوق به دو صورت خودکار و مبتنی بر پارامترهای استخراج شده توسط موتورهای نرم‌افزاری و عینی مبتنی بر تجربه افراد خبره این حوزه‌ها انجام می‌شود. در بخش اتوماتیک موتورهای نرم‌افزار به صورت خودکار و در زمان‌های مشخص، کیفیت سرویس را رصد و نتایج را در سامانه ارائه می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: در بخش دیگر ارزیابی افراد خبره، آزمون‌هایی که نیازمند تجربه و دانش افراد خبره دارد را انجام و نتایج را در سامانه ثبت می‌کنند، همچنین تلفیق دو ارزیابی خودکار و عینی، دقت نتایج ارزیابی را در سامانه بالا برده و نتایج آن را قابل استناد تر می‌کند.

لازم به ذکر است نمایش متوسط کیفیت خدمات، مشاهده اطلاعات مربوط به ارائه دهندگان خدمات cloud و خدمات CDN، ثبت درخواست آزمون کارکردی (غربالگری) برای ارائه‌دهندگان خدمات ابری و CDN از جمله امکانات این سامانه است که ذی‌نفعان آن، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای رصد شبکه ملی اطلاعات، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت در راستای رصد ارائه سرویس، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ابری و اپراتورهای ارائه دهند خدمات توزیع محتوا(CDN) می‌باشند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *