تحول 6 صنعت، با تاثیرپذیری از اتصال ماهواره‌ای

  • توسط نویسنده
  • ۲۶ روز پیش
  • 2

سعید میرشاهی

نیازهای ارتباطی کسب‌وکارها، امروزه در حال تغییر است. در حالی که برای مدت طولانی، اتصال به اینترنت یکی از پایه‌های اصلی شرکت‌ها بوده، تکیه بر اتصال به عنوان محرک اصلی صنعت را به‌ویژه پس از کووید-19 آغاز کرده‌ایم. کار از راه دور، تحول دیجیتال، شبکه‌های مجازی و رایانش ابری، روش کار ما را برای همیشه متحول می‌کند. در این مطلب، بررسی می‌کنیم چگونه شش صنعت، به لطف اتصال قابل اعتماد ماهواره‌ای، نحوه عملکرد خود را تغییر می‌دهند.

  • تحول بازار با اتصال

تجارت، اکنون نظاره‌گر تاثیرات تحول است. خدمات و قابلیت‌های سطح بالاتر مانند رایانش ابری، شبکه SDN، خدمات LTE خصوصی و سایر الزامات نوظهور مبتنی بر شرکت‌ها، در حال تبدیل به هنجار در مناطق شهری هستند. با این حال، حتی مناطق توسعه‌یافته مانند آمریکای شمالی و اروپای غربی، که به طور فزاینده‌، برای تقویت صنعت و اقتصاد خود، به اتصال متکی هستند، برای اطمینان از پوشش قابل اعتماد، نه تنها در مناطق شهری، بلکه فراتر از آن، در مناطق روستایی و محروم، به خدمات ماهواره‌ای و ارائه پهنای باند نیاز دارند.

به عنوان مثال، یک فروشگاه خرده‌فروشی از راه دور می‌تواند به خدمات ماهواره‌ای متکی باشد که از تراکنش‌های POS باند باریک تا تبلیغات ویدئویی با وضوح بالا و قابلیت‌های آموزش از راه دور استفاده می‌کند. به دلیل تقاضای پهنای باند بیشتر برای هر سایت، نیازهای اتصال، با برآورد ظرفیت کل تقاضای HTS در سال 2029 تا 7.97 ترابیت بر ثانیه همچنان افزایش می‌یابد. اکنون بیایید به شش صنعت برجسته نگاه کنیم که امروز و در آینده، از اتصال ماهواره‌ای از راه دور، بهره‌مند می‌شوند.

  • اول: خدمات شهروندی

ماهواره‌ها می‌توانند مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، نهادهای عمومی، بیمارستان‌ها و موارد دیگر را با شبکه‌های نقطه‌به‌نقطه کارآمد و بسیار قابل اعتماد که در سخت‌ترین محیط‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، به هم متصل کنند. پیش‌بینی می‌شود این بخش با رشد سریع بین سال‌های 2019 تا 2029 به بیش از 13 میلیارد دلار برسد، زیرا کشورها برای دستیابی به تعهدات خدمات جهانی به منظور اتصال روستایی تلاش می‌کنند.

مناطق و جوامعی که به طور سنتی فاقد خدمات بوده‌اند، اکنون می‌توانند به ابزارهای یادگیری برای اتصال به فرصت‌های بیشتر دسترسی یابند. برای مثال، در جمهوری دموکراتیک کنگو، استارتاپ محلی Schoolap، اینترنت پرسرعت را از طریق ماهواره به هزاران مدرسه ارائه می‌کند و دانش‌آموزان و معلمان، به محتوای آموزشی دسترسی می‌دهد و تضمین می‌کند همه دانش‌آموزان در بزرگ‌ترین کشور جنوب صحرای آفریقا، به آموزش دسترسی برابر دارند. در این شرایط، تحقیقات و امکانات پزشکی از راه دور نیز می‌توانند سازنده‌تر شوند و با متخصصان در سطح بین‌المللی یا دفتر مرکزی در مراکز شهری همکاری کنند.

  • دوم: بانک و بیمه

اتصال می‌تواند دفاتر راه دور، دستگاه‌های خودپرداز و شرکت‌های بیمه را با زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر فراهم کند که با مشتریان خود رشد کرده و تداوم کسب‌وکار را تضمین می‌کند. زنجیره‌های تامین به طور فزاینده، جهانی و پیچیده می‌شوند. بسیاری از سازمان‌های مالی به‌ عنوان تولیدکنندگان کالا مشارکت می‌کنند و برای عملکرد ایمن، باید داده‌های پرخطر را به طور مسئولانه مدیریت کنند.

اتصال ماهواره‌ای می‌تواند با دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) مالی از راه دور کار کند. دستگاه‌های خودپرداز، بانکداری دیجیتالی و سایر اقدامات نمونه‌های بسیار خوبی از این موضوع هستند که چگونه اتصال ماهواره‌ای از راه دور می‌تواند چالش‌های تجاری را به فرصت تبدیل کند.

علاوه بر این، با فعال کردن اتصال سریع و ایمن، ماهواره‌ها می‌توانند راه‌های جدیدی را برای شرکت‌های بیمه و نمایندگان مالی فعال کنند. جلسات آنلاین، دسترسی از راه دور و موارد دیگر، بدون توجه به موقعیت مکانی شما امکان‌پذیر می‌شوند.

  • سوم: انرژی و تاسیسات

در یک نمونه برای مثال یوتل‌ست ADVANCE اکنون به مشترکان خود امکان می‌دهد که شبکه‌های هوشمند، نیروگاه‌های خورشیدی و دیگر نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر را به واقعیت تجاری قابل دوام تبدیل کنند. هیچ کشوری بدون مقادیر قابل توجه انرژی، حمل‌ونقل و کشاورزی، نمی‌تواند رشد کند. ما اکنون در مسیری قرار داریم که در آن سوخت‌های فسیلی، انرژی‌های تجدیدپذیر، توسعه سریع و افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی با هم تلاقی دارند و این سیستم را می‌توان برای شرکت‌های خدماتی که زیرساخت‌های بزرگ را نظارت و اجرا می‌کنند، تنظیم کرد.

ابزارها و روش‌های جدید به طور منظم برای بهبود تولید انرژی و نیز نظارت و حفاظت از منابع موجود ایجاد می شوند. تجزیه و تحلیل مقادیر عظیمی از زیرساخت‌های جدید و رو به زوال، نیاز به حجم عظیمی از داده‌های به روز و دقیق دارد.

در آینده، ارتباطات ماهواره‌ای ممکن است کلید ایجاد شبکه‌های سبز، با کارایی بالا باشد که با هم ارتباط برقرار کرده و کار می‌کنند. به همین دلیل، اکنون 60 درصد از شرکت‌های خدماتی از ارتباطات ماهواره‌ای استفاده می‌کنند و 22 درصد دیگر در آینده نزدیک، برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

  • چهارم: خرده‌فروشی و هتلداری

اتصال باعث بهبود رضایت کارکنان و مشتریان می‌شود. یوتل‌ست ADVANCE این جنبه را به انبارهای خرده‌فروشی و توزیع، کمپینگ‌ها، اماکن توریستی از راه دور و هتل‌ها با راه‌حل آسان، قابل اعتماد و سریع معرفی می‌کند. فناوری ماهواره‌ای می‌تواند تجربیات جدید از خرید، غذا خوردن در فرودگاه‌ها و مراکز خرید به مشتریان ارائه دهد. با ارائه یک تجربه پهن‌باند بهبودیافته به مشتریان، مشاغل می‌توانند فناوری ماهواره‌ای را به مجموعه خدمات خود اضافه کنند و جذابیت آنها را افزایش دهند.

کسب‌وکارهای خرده‌فروشی را می‌توان به تحلیلگرانی متصل کرد که درخواست‌های تامین‌کننده را از طریق یک سیستم ماهواره‌ای در سراسر جهان به شبکه تامین‌کننده پیش‌بینی می‌کنند. این کار، داده‌های فروش فوری را از صندوق‌های پول تا تسهیلات توزیع نشان می‌دهد. هر پیوند در زنجیره تامین از طریق یک پایگاه داده مرکزی، سیستم‌های نقطه فروش در سطح فروشگاه و یک شبکه ماهواره‌ای به‌هم متصل می‌شود. تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان در زنجیره تامین، پیش‌بینی‌ تقاضای خود را با طرح‌های برنامه‌ریزی، تخمین و مکمل مشارکتی همگام می‌کنند.

علاوه بر این، طرح‌های اکوتوریسم و هتل‌ها در دورافتاده‌ترین مناطق جهان می‌توانند بدون زیرساخت‌های سنتی، ارتباط برقرار کنند. این بدان معناست که آنها چیزهای بیشتری برای ارائه به مشتریان و کارکنان خود دارند. به عنوان مثال، ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در گویان، i-Net Communications، اینترنت پهن‌باند را به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این کشور آورد و راه‌حل اتصال قابل اعتماد و مقیاس‌پذیر را تنها از طریق ماهواره در این محیط راه دور ارائه داد.

  • پنجم: ساخت‌وساز و معدن

ساخت‌وساز با مدیریت از راه دور، BTP، سایت‌های معدن و دفن زباله، جاده‌ها، راه‌آهن‌ها و عملیات زیرساختی، همگی از طریق اتصال ماهواره‌ای امکان‌پذیر می‌شوند. دستگاه‌های اینترنت اشیا که توسط ماهواره کار می‌کنند، می‌توانند از راه دور، فعالیت‌های روزانه را برای عملیات ساخت‌وساز و معدن، نظارت و مدیریت کنند، ایمنی را افزایش دهند و کارایی روش‌های تعمیر و نگهداری را به حداکثر برسانند.

بررسی و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها در یک سایت جدید، می‌تواند با داده‌های باکیفیت و به‌روز، موجب کاهش کل هزینه‌ها، حاشیه خطا و خطرات احتمالی برای حوادث در محل دقیق‌تر باشد. اتصال ماهواره‌ای، ارتباط بین عملیات بازیابی از راه دور و دفتر مرکزی را امکان‌پذیر می‌کند و بهره‌وری و راحتی را افزایش می‌دهد. هنگامی که DD Mining برای تجزیه و تحلیل داده‌های سفرهای دوردست به یک اتصال اینترنتی قابل حمل نیاز داشت، یک راه‌حل ماهواره‌ای ناهموار را انتخاب کرد که می‌توانست به راحتی حمل و کمتر از یک ساعت، راه‌اندازی شود. این فناوری، کارگران و محققان را قادر می‌سازد بین کمپ‌ها و دفتر مرکزی و نیز با خانواده و دوستان، ارتباط برقرار کنند.

  • ششم: کشاورزی

ماهواره‌ها می‌توانند ارزش زیادی برای صنعت کشاورزی داشته باشند. برای مثال یوتل‌ست دسترسی پهن باند را حتی به دوردست‌ترین مکان‌ها برای فعالیت‌های کشاورزی بهینه مانند ارتباط با تامین کنندگان و مشتریان و پیگیری قیمت‌های بورس فراهم می‌کند. سنسورهای راه دور، داده‌های حیاتی را برای نظارت بر خاک، پوشش برف، خشکسالی و توسعه محصول فراهم می‌کنند. سه مزیت عمده استفاده از فناوری فضایی برای کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی وجود دارد.

حسگرهای اینترنت اشیا، نظارت از راه دور گله‌ها، تجزیه و تحلیل دقیق الگوهای آب و هوا، پیش‌بینی محصول و عملکرد تجهیزات را میسر می‌سازند. کاشت و برداشت (از جمله چمن‌زنی) و آبیاری، نمونه‌هایی از فعالیت‌های کشاورزی هستند که می‌توانند از طریق فناوری ماهواره‌ای و اتصال، بهبود یابند و بهینه شوند. از طرف دیگر، اگر کشاورزان در یک دوره طولانی‌تر به داده‌ها نگاه کنند، می‌توانند تغییراتی را در استفاده از زمین ببینند که برای موفقیت بلندمدت کشاورزی ضروری است.

رقابت برای اینترنت پرسرعت ارزان، با تاخیر کم به مناطق محروم جهان، مرحله بعدی اینترنت ماهواره‌ای است و این، آینده اتصال است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

2 نظرات در حال حاضر

  1. Hello. fantastic job. I did not anticipate this. This is a remarkable story. Thanks!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *