مخالفت با ایجاد سازمان جدید در کنار سازمان فاوای شهرداری

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان فناوری اطلاعات ۸۰۰ نیرو و ۸ معاونت دارد، گفت: تشکیل سازمان جدید در شهرداری ضرورت ندارد.

به گزارش فارس ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران درباره لایحه اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در صحن امروز شورا اظهارداشت: اینکه گفته شود سازمان فناوری مشروط به اینکه با حفظ تعداد سازمان و نیرو،ایجاد شود به نظر شخصی من هیچ ضمانت اجرایی ندارد.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات ۸۰۰ نیرو و ۸ معاونت دارد و با برنامه جدیددر قالب این مصوبه ۲۰ سازمان شهرداری را تبدیل به ۲۱ سازمان خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با این مصوبه شهرداری تهران تنها سازمانی است که دو سازمان مشابه با وظایف مشابه و بعدا با وظایف متقاطع خواهد داشت و این یک نقطه ضعف از خواهد کرد و یک سازمان به سازمان‌های دیگر شهرداری اضافه خواهد شد.

 

ضرورت راه اندازى یک سازمان جدید چیست؟
در خبر دیگری در همین رابطه عضو شورای شهر تهران گفت:راه اندازى یک سازمان که شرح وظایف آن در تمام معاونت هاى شهردارى در حال انجام است چه ضرورتى دارد؟

جعفر تشکرى هاشمى عضو شورای شهر تهران در واکنش به بررسی لایحه «اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران » و راه اندازى سازمان فن آورى هاى نو متذکر شد: افزایش تعداد پست هاى سازمانى تنها دغدغه ما در این لایحه نیست مسئله ما این است که در تمام معاونت ها وظیفه فن آورى نو در حال انجام است و اینگونه تنها تمام وظایف معاونت ها را دچار اختلال خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران مطرح کرد: در این سالها در اجراى بسیاری از طرح ها و اقدامات بر اساس فن آورى ها و نوآورى ها عمل شده و اگر بخواهیم این وظایف را از معاونت‌ها، سازمان ها و شرکت‌ها بگیریم بهم ریختگى و آشفتگى را در شهردارى تهران شاهد خواهیم بود.

تشکرى هاشمى در شرایطی که پایتخت با معضلات بسیارى روبروست چه ضرورتی دارد که به خاطر پافشارى بر راه اندازی یک سازمان همه معضلات شهر را معطل بزاریم؟

وى تاکید کرد: راه اندازى این سازمان هیچ دردى را از درد‌های این شهر را دوا نخواهد کرد ، شهردارى و پرسنل را در یک موضع انفعالی قرار خواهد داد. خلاقیت و نوآوری را از واحدها خواهد گرفت و معلوم نیست چرا باید چنین هزینه های بی جهتی به شهر و مردم شهر تحمیل شود.

 

فناوری های نوین یک موضوع جدید در شهرداری است نه تشکیلات جدید
نائب رئیس شورای شهر، ایجاد ساختار فناوری های نوین را یک موضوع جدید در شهرداری دانست، نه تشکیلات جدید و گفت: با توجه به مصوبه جدید دولت هوشمند سازی باید زیر نظر نفر اول دستگاه اداره شود.

پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران پس از پایان جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در صن دو موضوع مهم بررسی شد که در ابتدا جمع سپاری و مشارکت نخبگان و ارائه خدمت مناسب به شهروندان در دستور قرار گرفت و تلاش شد دو کمیسیون برنامه و بودجه و نظارت با هماهنگی شهردرای در زمان محدودی این کار را به ثمر برسانند و تا با حضور نخبگان در تصمیمات ساماندهی شود.

وی با اشاره به دستور مهم بعدی جلسه امروز شورای شهر که درباره تعیین جایگاه برای استفاده از فناروی های نوین در شهرداری تهران بود، ابراز داشت: باید بتوانیم نوآوری را در شهرداری به عنوانی یک موضوع نهادینه ساماندهی کنیم تا با سرعت پیشرفت این مساله در جهان خود را تنظیم کنیم.

سروری با بیان اینکه با نگاه سنتی نمی توان خدمات به شهروندان ارائه داد، ابراز داشت: شهردار پیشنهاد داده است برای حل این مساله فناوری های نوین مستقیما زیر نظر شهردار اداره شود تا با تمرکز موضوع نوآوری، مدیریت ریسک و تصمیم گیری را سرعت بدهد.

وی افزود: ما یک جلسه شورای شهر را برای بررسی این پیشنهاد اختصاص دادیم و موضوع امروز به تصویب رسید که آثار خوبی در آینده خواهد داشت.

نائب رئیس شورای شهر تهران درباره وضعیت سازمان فاوا پس از تصویب ایجاد سازمان فناوری های نوین گفت: این موضوع مورد پیشنهاد طرح نبود و در جلسه مطرح نشد اما طبق مصوبه جدید دولت اصل سازمان فاوا باقی می ماند و موضوع فناوری های نوین به زیر نظر شهردار منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: یک اختلاف نظری در این زمینه وجود داشت که در جلسه آینده بررسی آن در دستور قرارمی گیرد.

سروری با بیان اینکه شرط شورای برای تشکیل این تشکیلات جدید عدم افزایش سازمان های شهرداری و به کارگیری نیروهای موجود در بدنه شهرداری بوده است، ابراز داشت:‌با توجه به مصوبه جدید دولت که به همه دستگاهها ابلاغ شده که اطلاع رسانی و هوشمند سازی زیر نظر نفر اول دستگاه اداره شود، نظر ما نیاز است که این مساله در جلسه بعدی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه فناوری یک موضوع جدید است نه تشکیلات جدید گفت: تلاش داریم نوآوری و استفاده از فناوری های هوشمند در دستور کار شهردار قرار دهیم.

به گفته وی حوزه تصمیم گیری این موضوع در زیر نظر شهردار قرار می گیرد، چون معاونت ها حق مدیریت ریسک ندارند و اگر این کار را در اختیار معاونت ها بگذاریم فرآیند طولانی می شود و مدیریت ریسک انجام نمی شود.

سروری درباره تامین بودجه این ساختار جدید در شهرداری نیز گفت: بودجه این ساختار از داخل مجموعه های موجود و ظرفیت های موجود تامین می شود.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin