20 ابزار فناورانه ساده و کاربردی؛ از مدیریت تیم تا رشد شخصی

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

آسیه فروردین

این ابزارها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارند که در زیر، آنها را با هم مرور می‌کنیم:

  1. 1. آماده‌سازی سخنرانی

گوگل‌داکس (Google Docs) از جمله ابزارهای عالی است زیرا در دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شود و برای پروژه‌های مشترک بسیار مفید است. اگر یک تیم برنامه‌ریزی سخنرانی دارید و درصدد هستید همزمان روی یک سند کار کنید، گوگل‌داکس آنچه را که نیاز دارید به شما ارایه می‌دهد. چندین نفر می‌توانند یک سند را به طور همزمان ویرایش کنند. اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید در گوگل‌داکس نیز به صورت آفلاین کار کنید. به محض برقراری مجدد اتصال اینترنت، سند شما همگام‌سازی می‌شود. همچنین می‌توانید از گوگل‌داکس برای نوشتن متن سخنرانی‌تان استفاده کنید. در این زمینه، اورنوت (Evernote)یک برنامه یادداشت‌برداری قدرتمند است که به شما این امکان را می‌دهد تا نوت‌بوک‌ها را بر اساس موضوعاتی که برای‌تان مهم هستند، سازماندهی کنید. همچنین دارای قابلیت برچسب‌گذاری است تا بتوانید یادداشت‌های خود را به روشی عمیق‌تر سازماندهی کنید. تا آنجا که بحث آماده‌سازی سخنرانی است، می‌توانید برای هر مجموعه‌ای که سخنرانی می‌کنید، مجموعه‌ای از نوت‌بوک‌ها را تهیه و با ایده‌ها و تحقیقات، یادداشت‌هایی برای هر سری اضافه کنید.

اگر به تازگی با Evernote شروع کرده‌اید یا می‌خواهید آن را به سطح بالاتری ببرید، باید دو قالب عالی برای آن را نیز بدانید. در این زمینه، Evernote Web Clipper ابزاری عالی برای حذف مواردی از وب و قرار دادن آنها به‌طور مستقیم در Evernote شماست. اگر یک پست وبلاگ خوب را بخوانید، می‌توانید آن را به کلیپ تبدیل ‌کنید و در گروه دفترچه مقالات قرار دهید. همچنین صفحات می‌توانند جایگزین مایکروسافت ورد شوند.

  1. 2. مدیریت تیم

کنفرانس ویدیویی zoomهمان چیزی است که برای ضبط پادکست سخنرانی‌های تازه‌کار قابل استفاده است. اگر در محیطی کار می‌کنید که همکاران شما همه در یک مکان نیستند، این برنامه، یک ابزار عالی برای میزبانی جلسات است. همچنین می‌توانید از آن برای میزبانی جلسات بین خود و مسوولان وزارتخانه یا هرکس دیگری استفاده کنید.

همچنینGoogle Hangouts  اخیرا تا حدودی بازنگری شده است. این برنامه، یک راه عالی برای ارتباط با تیم شما از طریق کنفرانس ویدیویی ارایه می‌دهد که ممکن است برای جلسات مجازی شما مفید باشد. ضمنا Google Hangouts  را می‌توان برای راه‌حل ویدیوبلاگ استفاده کرد که در آن افراد قادرند به صورت زنده به شما بپیوندند و سپس به‌طور خودکار در یوتیوب آپلود می‌شود.

علاوه بر این،Dropbox  یک راه‌حل قدرتمند برای اشتراک‌گذاری فایل توسط تیم شما و یک راه‌حل ابری برای پوشه‌ها و فایل‌های شخصی و اشتراکی است. آنها اخیرا ارتقایی انجام داده‌اند که به شما امکان می‌دهد ببینید چه کسی همراه شما به یک سند نگاه می‌کند و وقتی ویرایش می‌کنید، آن را برای همه، به‌روزرسانی می‌کند.

  1. 3. بهره‌وری

وین کوردووا، با نام مستعار کشیش گیک، می‌گوید اولین افزایش بهره‌وری که می‌توانید انجام دهید این است که زود بیدار شوید. برخی افراد از Evernote به دلیل سادگی آن استفاده می‌کنند اما بسیاری اشخاص دیگر، سایر برنامه‌ها (Task Manager) را برای مدیریت وظایف توصیه می‌کنند. مثلا برخی Todoist را پیشنهاد می‌کنند. الگوی بهره‌وری هفتگی، یکی از الگوهایی است که هنگام اشتراک در RookiePreacher.com به صورت رایگان قابل ارایه است. همچنین Pomodoro Challenge Timer از تکنیک Pomodoro استفاده می‌کند و یک برنامه مبتنی بر چالش در اختیار شما قرار می‌دهد تا کارهای بیشتری انجام دهید. با استفاده از تکنیک Pomodoro  می‌توانید به مدت 25 دقیقه روی یک موضوع تمرکز ‌کنید، بدون اینکه کار دیگری انجام دهید. علاوه بر این،IFTTT  یک ابزار اتوماسیون بسیار قدرتمند است. معمولا  This then Thatدستورالعمل‌های از پیش آماده زیادی برای اقدامات دارد یا می‌توانید خودتان آن را تهیه کنید. شما می‌توانید از آن برای اتوماسیون حساب توییترتان استفاده و دستورالعملی را خودکار کنید که اگر افرادی، چیزی پست کنند، به حساب بافر شما اضافه شود؛ حسابی که یک توییت را برنامه‌ریزی می‌کند.

  1. 4. رسانه‌های اجتماعی

جالب است بدانید HootSuite یک ابزار قدرتمند مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که می‌توان از آن برای مدیریت تمام حساب‌های رسانه اجتماعی The Crossing استفاده کرد. اگر چندین حساب رسانه اجتماعی برای پیگیری دارید،Hootsuite  را امتحان کنید. بافر می‌تواند ابزار مدیریت رسانه اجتماعی شما باشد و از آن برای مدیریت حساب شخصی توییتر و صفحه فیس‌بوک خود استفاده کنید. بافر، زمان‌بندی پست‌های شما را با توجه به زمانی که فالوورهای‌تان بیشتر فعال هستند، به حداکثر می‌رساند. با ارتقای جدیدی که آنها اکنون انجام دادند به افزونه مرورگر کروم اجازه می‌دهد تصاویر را در پست‌های وبلاگ شناسایی کند، بنابراین می‌توانید عکس را به توییت خود اضافه کنید که باعث افزایش تعامل می‌شود.

همچنین Canva ابزار عالی برای طراحی گرافیکی، ویژه افرادی است که در این زمینه باهوش نیستند. از این ابزار، می‌توان برای ایجاد گرافیک نقل‌قول استفاده کرد. اگر دوست دارید برای سخنرانی‌های خود اسلایدهای جذاب بسازید، تنظیماتی برای آن نیز وجود دارد.

  1. 5. رشد شخصی

در این زمینه،Kindle App  در هر دستگاهی که دارید در دسترس است و به شما امکان می‌دهد در هر کجا که هستید کتاب‌های عالی بخوانید. علاوه بر Kindle می‌توان از دیگر اپلیکیشن‌ها در  iPadتلفن هوشمند و لپ‌تاپ نیز استفاده کرد. همچنین راه عالی برای استفاده از نکات برجسته و افزودن آنها به Evernote برای استفاده بعدی وجود دارد. علاوه بر آن، Podcast Republic  می‌تواند برنامه انتخابی برای پادکست باشد. اگر کاربر آیفون هستید، باید برنامه پادکست را قبلا در دستگاه خود داشته باشید. در این زمینه،Podcast Republic  به شما امکان دسترسی به کل کتابخانه iTunes را می‌دهد و می‌توانید در پادکست‌ها مشترک شوید، یادداشت‌های نمایش را ببینید و موارد دیگر. همچنین Digg Reader مسیری است که می‌توان از همه وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنید، مطلع شوید. این یک RSS است که می‌توانید فیدهای وبلاگ را در آن آپلود کنید. شما قادرید بدون نیاز به ترک Digg Reader پست‌های وبلاگ را بخوانید و به اشتراک بگذارید. با تنظیم دستور IFTTT هر زمان که یک پست را کاوش کنید، آن پست را به حساب بافر شما اضافه می‌کند. علاوه بر آن،You Version  برنامه جالبی برای خواندن کتاب مقدس همراه با میلیون‌ها برنامه دیگر است. این برنامه، تعداد زیادی طرح مطالعه ارایه می‌دهد و شما می‌توانید با دوستان در برنامه، ارتباط برقرار کنید و ببینید آنها چه می‌خوانند.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin