اخبار مثبت از پذیرش بيت‌كوين در کشورهای مختلف هم نتوانست شیب نمودار تغییر قیمت رمزارزها را صعودی کند

اوکراین، ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخت

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – لایحه به رسمیت شناخته شدن ارزهای دیجیتالی در اوکراین پس از چندین ماه تلاش موافقین طرح با اکثریت آرا در پارلمان اوکراین تصویب شد تا به این ترتیب این کشور نیز به جمع کشورهایی بپیوندد که ارزهای دیجیتالی را به رسمیت شناخته‌اند. اخبار رسیده از منابع خبری حاکی از آن است که در پاناما و جمهوری دومینیکن نیز برخی از نمایندگان مجلس در حال تلاش برای تصویب طرح‌هایی مشابه در کشورهای خود هستند تا به تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها، رسمیت ببخشند.

این درحالی است که جدال بین دیدگاه‌هاي صعودی و نزولی در بازار رمزارز، این روزها به شدت بالا گرفته و فشار فروش نیرومند باعث شده است تا حتی اخبار بسیار مثبت بازار نظیر آغاز بررسی لایحه “قانونی اعلام شدن بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی دیگر” در پاناما نیز نتوانند منجر به یک صعود نیرومند در این حوزه شوند.

همچنین بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی السالوادور قابلیت معامله پیدا کرد؛ زیرا مک دونالد اعلام کرد در شعبات این برند در السالوادور، امکان پرداخت با بیت‌کوین وجود خواهد داشت. از سوی دیگر هنوز بسیاری از کشورها از جمله روسیه با تردید به رمزارزها نگاه می‌کنند. کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است به دلیل آسیب‌هاي احتمالی به نظام مالی روسیه، این کشور هنوز آمادگی پذیرش بیت‌کوین یا هیچ ارز دیجیتالی دیگری را ندارد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۲۰میلیارددلار برآورد می‌شود و در حال حاضر، ۴۴درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بيت‌كوين و ۱۸درصد، در اختیار اتریوم است. بمب خبری اما هفته گذشته منفجر شد. در حالی که قیمت بيت‌كوين نزدیک ۵۲هزاردلار معامله می‌شد، به یکباره طی چندساعت بیش از ۱۳درصد سقوط کرد. به عبارتی دقیق‌تر، طی روزهای ابتدایی ماه جاری میلادی، قیمت بيت‌كوين ۱۳.۷درصد سقوط کرد. در حالی که اکنون این ارز دیجیتال، حتی کانال ۴5هزاردلاری را از دست داده و حدود 44هزاردلار در حال معامله است.

این قیمت نسبت به هفته گذشته نیز ۳.۵درصد پایین آمده و ارزش کل بازار بيت‌كوين را به ۸۵۷میلیارددلار رسانده است. دیگر ارزهای مجازی هم از این سقوط مستثنا نبوده‌اند؛ به‌گونه‌ای که اتریوم هم ۱۴.۲درصد سقوط کرد و به ۳۳۵۹دلار رسید. کاردانو ۱۵.۴درصد از قیمت خود را از دست داد و ۲.۳۸دلار معامله شد. باینانس کوین و ریپل اما سقوط شدیدتری را به ثبت رسانده و به ترتیب با ۲۰ و ۲۳درصد سقوط، به ترتیب ۳۹۷ و ۱.۰۶دلار دست به دست شدند.

سولانا هم که مدتی است در جایگاه هفتمین ارز مطرح بازار قرار گرفته، بیش از ۱۸درصد افت کرد و به قیمت ۱۵۹.۳دلار رسید. دوج‌کوین هم افت ۱۹.۳درصدی داشت و ۲۴سنت خرید و فروش شد. روز بعد، به‌طور کلی ارزش کل بازار ارزهای مجازی جهان، مجددا ۱۴.۸۹درصد سقوط کرد. همچنین تعداد ارزهای مجازی جهان هم به حدود ۱2هزار نوع رسید که در این بازار، حجم باور نکردنی ۲۴۱میلیارددلار پول جابه‌جا شده است.

اما پس از ریزش شدید بازار، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در حال احیای آهسته باشند. زیرا همان‌گونه که پیش از این نیز مطرح شد، برخی از تحلیلگران معتقدند پیش از آن که بازار حرکت صعودی‌اش را از سر گیرد در ماه سپتامبر فاز استراحت و اصلاحش را بايد پشت سر بگذارد.

این درحالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، با صدور بیانیه تازه‌ای نسبت به کلاهبرداری‌هاي موجود در بازار ارزهای دیجیتالی هشدار داده است. این کمیسیون به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که وارد شدن در پروژه‌ها و فعالیت‌هاي مشکوک در بازار رمزارزها به طمع کسب سود هنگفت می‌تواند خسارت‌هاي جبران‌ناپذیری را به سرمایه آنها وارد کند. این هشدار به ویژه خطاب به کسانی بوده است که در ارزهای مشکوکِ تازه عرضه شده سرمایه‌گذاری می‌کنند.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *