برای نخستین بار در ایران؛ 24ماه گارانتی، 30 روز تعویض و یک سال بیمه موبایل

  • توسط نویسنده
  • ۸ ماه پیش
  • ۰

روز گذشته طی مراسمی که با حضور مدیران شرکت انفورماتیک گستر و همراه سرویس خاورمیانه برگزار شد، سرویس گارانتی جدیدهاگ سرویس رونمایی شد.

حسین غروی رام مدیرعامل مدیرعامل انفورماتیک گستر که سال‌ها از شرکت‌های فعال حوزه آی تی بود، به خبرنگاران گفت: انفورماتیکگستر از سال ۹۵ و با برند آمریکایی بلو وارد حوزه موبایل شد. با این‌حال با شدت گرفتن تحریم‌ها در سال ۹۷، سخت‌گیری‌های دولتبرای واردکنندگان کاهش یافته و با تسهیل اعطای مجوز از آن زمان تا به امروز، حالا شاهد فعالیت بیش از ۱۰۰۰ شرکت در زمینهواردات گوشی موبایل هستیم. در این میان چیزی حدود 500 شرکت اقدام به واردات کرده اند. با این‌حال تنها ۵۰ شرکت هستند کهمی‌توان از آن‌ها به عنوان بازیگران اصلی واردات موبایل نام برد.

غروی رام با اشاره به کاهش قدرت اقتصادی مردم و فعل و انفعالات در روند واردات موبایل طی یکی 2 سال اخیر گفت: سه سال پیش۱۵ میلیون گوشی به ارزش چهار میلیارد دلار وارد کشور می‌شد، اما امسال با گذشت نیمی از سال هنوز به یک میلیارد نرسیدیم. وقتیروند واردات موبایل را طی 3 سال اخیر مشاهده می‌کنیم، این تصور بوجود میآید که اراده‌ی سیستماتیکی در صدد کاهش واردات وحذف شرکت‌های تازه وارد به عرصه‌ی واردات است. کما اینکه در حال حاضر هم چنین اتفاقی رخ داده و برخی از شرکت‌ها رسما ازگردونه واردات خارج شده و تنها اسمی از آن‌ها باقی مانده.

وی افزود، به شرایط سخت واردات باید کاهش قدرت خرید مردم را نیز اضافه کنیم که جمیع این موارد به اینجا ختم شده که سایز بازارکوچکتر شده و از طرفی تعداد بازیگران آن هم کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب در این بازار رقابتی وجود ندارد و آن چیزی که حالامهم است، ایجاد ارزش افزوده توسط بازیگران باقی مانده در این بازار است.

مدیرعامل انفورماتیک گستر ادامه داد: در چنین شرایطی ما با همکاری شرکت همراه سرویس خاورمیانه تصمیم به ارائه خدمتی متفاوتو منطبق با نیاز و شرایط فعلی مصرف کنندگان موبایل گرفتیم.

غروی‌رام در خصوص همکاری با برند‌های خارجی موبایل گفت: با وجود تحریم‌ها هیچ برندی تمایل حضور در ایران را ندارد. امروز ما کهگوشی‌های سامسونگ و هانر را وارد می‌کنیم به صورت رسمی نمی‌توانیم اعلام کنیم که نماینده این شرکت‌ها هستیم. هر چند ارتباطاتسخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را داریم.

وی ادامه داد: برای اینکه نماینده مشخصی وجود ندارد، شرکت‌های مختلفی واردات انجام می‌دهند. ما سعی کردیم با ارائه طرح‌هاییمانند هاگ که شامل گارانتی ۲۴ ماهه، گارانتی تعویض ۳۰ روزه، بیمه حوادث ۱۲ ماه و تحویل رایگان در تهران است بتوانیم رضایتمشتری را جلب کنیم.

سرویس هاگ چیست؟*

هدیه انفورماتیک گستر یا هاگ سرویس شامل خدماتی فراتر از تعهداتی است که واردکنندگان موبایل متعهد به انجام آن هستند. به گفتهغروی رام، انفورماتیک گستر با همکاری همراه سرویس خاورمیانه این خدمات را ارائه می‌دهد که از قدیمی‌ترین شرکت‌های خدمات پساز فروش محسوب می‌شود. گفتنی است این شرکت سال‌ها به طور رسمی مرکز خدمات سامسونگ در ایران بوده است.

به گفته مدیران این شرکت خدمات هاگ سرویس در فاز اول قرار است بر روی گوشی‌های دو برند سامسونگ و آنر ارائه شود.

هاگ سرویس شامل مواردی همچون 24 ماه گارانتی (۶ ماه بیشتر از سایرین)، ۱۲ ماه گارانتی یا همان بیمه حوادث و ۳۰ روز گارانتیتعویض (به جای ۷ روز در رقبا) است که در ۸۸ مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور ارائه می‌شود.

فرشاد مهران‌پور مدیرعامل همراه سرویس در باره گارانتی حوادث در این سرویس گفت: این سرویس مشابه بیمه عمل می‌کند. اینگارانتی مواردی مانند شکستگی، نفوذ مایعات، نوسانات برق و آتش‌سوزی و انفجار را پوشش می‌دهد. مزیت اصلی اما نسبت به سایربیمه‌های موبایل، عدم نیاز به مراجعات مکرر به شرکت‌های مختلف بیمه و گارانتی توسط کاربر است. خریدار تنها کافیست گوشی را بهیکی از مراکز خدمات همراه سرویس برساند تا تمامی روال کاری توسط این شرکت انجام شود.

انفورماتیک گستر برای رساندن گوشی به مراکز سرویس هم خدمت ویژه‌ای دارد. سرویس موتوبایل در سراسر تهران گوشی را از کاربرتحویل گرفته، رسید کرده و آن را پس از تعمیر بدون هزینه اضافه به کاربر باز می‌گرداند. همراه سرویس حتی در شهرهایی که نمایندگیخدمات نیز ندارد، از طریق وب‌سایت خود درخواست خدمات را ثبت کرده و بدون هزینه کالا را از طریق پست یا سایر شرکت‌ها دریافت وارسال می‌کند.

همراه سرویس خاورمیانه در ابتدا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مایکروتل فعالیت می‌کرد. با این‌حال از سال ۹۰ مستقل شده وبه عنوان یک شرکت خدمات پس از فروش مطرح شد.

فرشاد مهران‌پور مدیرعامل همراه سرویس، می‌گوید این شرکت با وجود تحریم‌ها، ارتباط مستقیم خود را با سامسونگ حفظ کرده است. مراکز سرویس و خدمات این شرکت، مطابق با استانداردها و خط مشی سامسونگ و با فناوری روز این شرکت فعالیت می‌کنند.

مزیت اصلی سرویس‌های گارانتی معتبر، بازگشت گوشی به شرایط اولیه حتی پس از تعمیر است. به‌عنوان مثال ویژگی مقاومت دربرابرآب گوشی‌ها، حتی پس از تعمیر هم حفظ می‌شود.

غروی رام در ادامه این نشست گفت: این شرکت فعلاً‌ امکان واردات و گارانتی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را ندارد. چند سال پیش دولتاز واردکنندگان گوشی خواست تا مدل‌هایی مثل آیفون و یا سری S یا Note سامسونگ را از ارز حاصل از صادرات خشکبار تأمینکند. با این‌حال صادرکنندگان برای فروش ارز همکاری نکردند. در حال حاضر تنها شرکت‌هایی امکان واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار رادارند که خودشان صادرکننده باشند. به همین خاطر فعلاً‌ در سبد کالایی انفورماتیک گستر، خبری از گوشی‌های پرچم‌دار نیست.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *